Usos Web

Serwis USOSWEB pozwala między innymi:

  • zapisać się na przedmioty i egzaminy
  • wprowadzić oceny
  • składać i obsługiwać wnioski
  • wydawać i przetwarzać obiegówki

Na Uniwersytecie Warszawskim jest wiele jednostek posiadających własny system USOSweb dla swoich studentów, pełna lista znajduje się tutaj. Informacje podane w tej sekcji dotyczą jedynie centralnego USOSweb Uniwersytetu Warszawskiego.

Dostęp do Usos Web

Wchodzimy na stronę: ds.uw.edu.pl (dostęp z sieci wewnętrznej Uczelni lub poprzez VPN).

Wybieramy kolejno:

  • Zobacz generator dokumentów
  • Zaloguj się kontem UW
  • Logujemy się kontem CAS (tak jak do usosweb) lub AD (Active Directory)
  • Utwórz dokument
  • Wniosek o uprawnienia USOS
  • W polu „Wybierz system, do którego będzie generowany wniosek” wskazujemy jeden interesujący nas wniosek, do wyboru mamy kilka systemy – wybieramy: USOSweb (dla usosweb.uw.edu.pl)
  • Używając “WSKAŻ OSOBĘ” określamy osobę, dla której mają zostać nadane/zmodyfikowane uprawnienia
  • Wypełniamy pozostałe pola
  • W zakładce “AKCPTACJA” wskazujemy bezpośredniego przełożonego za pomocą przycisku “DODAJ OSOBĘ LUB GRUPĘ”
  • Zapisujemy wprowadzone dane za pomocą „Zapisz i zakończ edycję”
  • Wypełniony wniosek możemy obejrzeć wybierając: “Przejdź do utworzonego dokumentu” lub w zakładce “Wszystkie”
  • Zapisany dokument musi zostać zaakceptowany przez wskazanego przełożonego w generator.ds.uw.edu.pl
  • DAK po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku zaakceptuje dokument w generator.ds.uw.edu.pl, ewentualne uwagi do wniosku mogą zostać umieszczone dla danego dokumentu w zakładce “KOMENTARZE”

Nie ma potrzeby składać wniosku w it.jira.uw.edu.pl

Prosimy nie wysyłać formularza faxem.

Opis uprawnień

W celu nadania odpowiednich uprawnień użytkownikowi, przełożony zobowiązany jest do wskazania odpowiedniego zakresu uprawnień na formularzu zgłoszeniowym.

Dla jednostek dydaktycznych dostępne są następujące uprawnienia (rola w jednostce jest ograniczona do pracowników i studentów tej jednostki):

  • Przejęcie sesji użytkownika – pozawala administratorowi na zalogowanie się jako inny użytkownik w ramach jednostki
  • Zarządzanie rejestracjami
  • Zarządzanie ankietami
  • Edycja przedmiotów
  • Obsługa Paneli
  • Zatwierdzanie zdjęć
  • Administrowanie wnioskami
  • Wydawanie obiegówek – Pozwala na wydawanie i edycję obiegówek pochodzących z szablonów wybranych jednostek
  • Edycja szablonów obiegówek – Pozwala tworzyć oraz edytować szablony obiegówek w wybranych jednostkach (oraz przenosić je pomiędzy tymi jednostkami)
  • Dostęp do danych osobowych (opcja związana z RODO)

Role przeznaczone głównie dla jednostek typu BOK/CWD (role globalne, wymienione poniżej związane są z uprawnieniami obowiązującymi w całym serwisie):

  • Przejęcie sesji użytkownika – pozawala administratorowi na zalogowanie się jako inny użytkownik
  • Zarządzanie rejestracjami
  • Zarządzanie ankietami
  • Edycja przedmiotów
  • Zarządzanie wyborami
  • Nadzór nad wymianą studencką
  • Administrowanie wnioskami