Usos Web
Serwis USOSWEB pozwala między innymi:
- zapisać się na przedmioty i egzaminy
- wprowadzić oceny
- składać i obsługiwać wnioski
- wydawać i przetwarzać obiegówki
Na Uniwersytecie Warszawskim jest wiele jednostek posiadających własny system USOSweb dla swoich studentów, pełna lista znajduje się tutaj. Informacje podane w tej sekcji dotyczą jedynie centralnego USOSweb Uniwersytetu Warszawskiego.
Dostęp do Usos Web
Wchodzimy na stronę: ds.uw.edu.pl (dostęp z sieci wewnętrznej Uczelni lub poprzez VPN).
Wybieramy kolejno:
- Zobacz generator dokumentów
- Zaloguj się kontem UW
- Logujemy się kontem CAS (tak jak do usosweb) lub AD (Active Directory)
- Utwórz dokument
- Wniosek o uprawnienia USOS
- W polu „Wybierz system, do którego będzie generowany wniosek” wskazujemy jeden interesujący nas wniosek, do wyboru mamy kilka systemy – wybieramy: USOSweb (dla usosweb.uw.edu.pl)
- Używając “WSKAŻ OSOBĘ” określamy osobę, dla której mają zostać nadane/zmodyfikowane uprawnienia
- Wypełniamy pozostałe pola
- W zakładce “AKCPTACJA” wskazujemy bezpośredniego przełożonego za pomocą przycisku “DODAJ OSOBĘ LUB GRUPĘ”
- Zapisujemy wprowadzone dane za pomocą „Zapisz i zakończ edycję”
- Wypełniony wniosek możemy obejrzeć wybierając: “Przejdź do utworzonego dokumentu” lub w zakładce “Wszystkie”
- Zapisany dokument musi zostać zaakceptowany przez wskazanego przełożonego w generator.ds.uw.edu.pl
- DAK po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku zaakceptuje dokument w generator.ds.uw.edu.pl, ewentualne uwagi do wniosku mogą zostać umieszczone dla danego dokumentu w zakładce “KOMENTARZE”
Nie ma potrzeby składać wniosku w it.jira.uw.edu.pl
Prosimy nie wysyłać formularza faxem.
Opis uprawnień
W celu nadania odpowiednich uprawnień użytkownikowi, przełożony zobowiązany jest do wskazania odpowiedniego zakresu uprawnień na formularzu zgłoszeniowym.
Dla jednostek dydaktycznych dostępne są następujące uprawnienia (rola w jednostce jest ograniczona do pracowników i studentów tej jednostki):
- Przejęcie sesji użytkownika – pozawala administratorowi na zalogowanie się jako inny użytkownik w ramach jednostki
- Zarządzanie rejestracjami
- Zarządzanie ankietami
- Edycja przedmiotów
- Obsługa Paneli
- Zatwierdzanie zdjęć
- Administrowanie wnioskami
- Wydawanie obiegówek – Pozwala na wydawanie i edycję obiegówek pochodzących z szablonów wybranych jednostek
- Edycja szablonów obiegówek – Pozwala tworzyć oraz edytować szablony obiegówek w wybranych jednostkach (oraz przenosić je pomiędzy tymi jednostkami)
- Dostęp do danych osobowych (opcja związana z RODO)
Role przeznaczone głównie dla jednostek typu BOK/CWD (role globalne, wymienione poniżej związane są z uprawnieniami obowiązującymi w całym serwisie):
- Przejęcie sesji użytkownika – pozawala administratorowi na zalogowanie się jako inny użytkownik
- Zarządzanie rejestracjami
- Zarządzanie ankietami
- Edycja przedmiotów
- Zarządzanie wyborami
- Nadzór nad wymianą studencką
- Administrowanie wnioskami