Wifi dla gości

Sieć UW-GuestWifi to otwarta sieć bezprzewodowa przeznaczona dla gości Uniwersytetu Warszawskiego. Dostęp do internetu jest możliwy po zalogowaniu się za pomocą portalu logowania. Poniżej przedstawione są metody uzyskania dostępu do sieci:

Samodzielna rejestracja

  • Gość rejestruje się na stronie https://guestwifi.uw.edu.pl, podając adres e-mail pracownika Uniwersytetu Warszawskiego
  • Pracownik otrzymuje wiadomość e-mail i potwierdza nadanie uprawnień
  • Dostęp do sieci jest przyznawany na 200 dni i można go przedłużyć

Rejestracja przez pracownika

  • Pracownik Uniwersytetu Warszawskiego rejestruje gościa na stronie https://guestwifi.uw.edu.pl (W sekcji “Logowanie dla pracowników” wybierz opcję “Nadaj dostęp” i wprowadź wymagane dane)
  • Gość otrzymuje e-mail z hasłem do logowania
  • Dostęp do sieci jest przyznawany na 200 dni i można go przedłużyć

Kody jednorazowe

  • Kody jednorazowe są dostępne na recepcjach budynków UW (tj. hotele, domy studenckie)
  • Dostęp przyznawany jest na okres 3, 7 lub 14 dni, w zależności od kodu

Kody konferencyjne

  • Kod jest udostępniany przez organizatora spotkania
  • Dostęp jest przyznawany na czas trwania spotkania

Najczęściej zadawane pytania

  1. Podłączyłem się do sieci i nie wyświetla się portal do logowania
    Jeżeli nie zadziała automatyczne przekierowanie, w dowolnej przeglądarce internetowej wpisz adres: http://captive.net.uw.edu.pl/ lub kliknij w bezpośredni link.
  2. Zapomniałem swoje hasło
    Skorzystaj z mechanizmu przypomnienia hasła tutaj.
  3. Podałem błędny adres e-mail
    Musisz ponownie założyć konto, podając poprawny adres e-mail.
  4. E-mail pracownika UW nie znaleziony w bazie
    Upewnij się, że podałeś poprawny adres. Pracownik jest identyfikowany po adresie e-mail, który jest przypisany do niego w systemie USOS. Na stronie usosweb można wyszukać poprawny adres e-mail pracownika UW.
  5. Gość wypełnił formularz, nie dostałem maila
    Sprawdź, czy widzisz użytkownika na liście nadanych uprawnień tutaj. Użytkownicy oczekujący na nadanie uprawnień w kolumnie ‘Potwierdzone’ mają wartość ‘Nie’. Z poziomu tej strony możesz nadać użytkownikowi uprawnienia wybierając odpowiednią ‘Akcję’. Użykownik pojawia się na liście dopiero po poprawnym wypełnieniu formularza.
  6. Czy mogę anulować upoważnienie dla gościa?
    Znajdź użytkownika na liście nadanych uprawnień tutaj, wybierz akcję ‘Anuluj’. Od tej chwili użytkownik nie będzie mógł logować się do sieci UW-GuestWifi.
  7. Chciałbym wydawać kody w swojej jednostce - jak uzyskać pakiet kodów jednorazowych
    Jeżeli potrzebujesz kody w swojej jednostce to załóż zgłoszenie w systemie JIRA lub skontaktuj się z lokalnym działem IT.
  8. Organizuję konferencję - jak uzyskać kod konferencyjny
    Opis znajdziesz na stronie WiFi na konferencji.